کد خبر: ۹۱۹۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها هم نمی‌توانند جای رای ما را بگیرند

ظریف: در خانه نمانید؛ تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎مردم در خانه است | آراء امشب نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد

ظریف در واکنش به ارسال برخی پیامک‌ها در جهت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎ «ما مردم» در خانه است. از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار. چرا از رای ‎ «ما مردم» می‌ترسند؟ / برخی منابع خبری از مشارکت ۲۴.۵ میلیون رای دهنده تا ساعت ۲۰ خبر داده اند.
ظریف: در خانه نمانید؛ تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎مردم در خانه است | آراء امشب نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد
آفتاب‌‌نیوز :

ظریف در واکنش به ارسال برخی پیامک‌ها در جهت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎ «ما مردم» در خانه است. از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار.

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه و مشاور مسعود پزشکیان نوشت: «ایرانیان هوشمند. تمام تلاش قفس سازان نگاه داشتن ‎ «ما مردم» در خانه است: از تکرار هدفدار پیامک‌های فریبکارانه تا دروغ‌های شاخدار. چرا از رای ‎ «ما مردم» می‌ترسند؟ چرا نفعشان در عدم مشارکت ماست؟ چون حاکمان بد را مردمان خوبی انتخاب می‌کنند که رای نمی‌دهند. نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها هم نمی‌توانند جای رای ما را بگیرند. فقط حضور هرچه بیشتر و سریع‌تر پای صندوق می‌تواند تغییر را رقم بزند.»

ارسال پیامک انبوه باید برای افزایش مشارکت باشد نه تلاش برای کاهش مشارکت

محمدجواد آذری جهرمی نیز در واکنش به پیامک‌های وزارت کشور نوشت «ارسال پیامک انبوه باید برای افزایش مشارکت باشد نه تلاش برای کاهش مشارکت!»

آذری جهرمی همچنین با انتشار یادداشتی به زبان عربی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

أی‌ها العرب الإیرانیین الأماجد
یا حماة الدیار وذادة الثغور

الیوم یوم ملحمی؛ والملحمة جزء من کیانکم انتم العرب الغیاری. تنتظرنا الیوم صنادیق الاقتراع لانتخاب مصیری وقرار عظیم من أجل إیران.‌ای عرب‌های سرافراز ایرانی!‌ای مرزداران و حافظان سرزمین

امروز روز حماسه است؛ و حماسه و سلحشوری در خون شما عرب‌های با غیرت است. امروز صندوق‌های رأی در انتظار ما برای یک انتخابات سرنوشت ساز و یک تصمیم بزرگ برای ایران است.

هشدار حسام الدین آشنا به رأی دهندگان

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس دولت دوزادهم نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: علیرغم پیش‌بینی‌ها؛ تجربه نشان داد که در مشارکت پایین هم، امکان برد آقای پزشکیان وجود دارد. چه بسا در مشارکت بالا هم، امکان برد آقای جلیلی وجود داشته باشد. به پیش‌بینی‌ها اتکا نکنید!

آراء عصر و امشب نتیجه نهایی انتخابات را رقم خواهد زد

حسین نورانی‌نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت، اظهار داشت: نکته بسیار مهم در ساعات باقی مانده از انتخابات این است که مردم کار را تمام شده ندانند. اخبار افزایش مشارکت تاکنون هیچ تضمینی برای نتیجه نهایی نیست و آراء عصر و امشب نتیجه را رقم خواهد زد.

وی در گفتگو با ایلنا، تصریح کرد: بخشی از مردم مایل به کسب نتیجه مطلوب در انتخابات با مشارکت پایین هستند. این دسته از افراد ممکن است متاثر از اخبار افزایش مشارکت انگیزه‌شان ضعیف شده باشد و رقابت را پایان یافته بدانند. این مهم‌ترین خطر پیش روست. قاعدتا مردمی که نسبت به سناریو‌های مختلف انتخاباتی تجارب زیادی کسب کرده اند و یا جوانتر‌ها از مسن‌تر‌ها شنیده‌اند، می‌دانند که یک لحظه نباید کار را رها کرد. در این دوره اخبار مختلف از انگیزه بیش از حد برخی دولتی‌ها برای رای آوری یکی از کاندیدا‌ها حکایت دارد.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: باید با چشم باز و هوشیارانه تا اعلام نهایی نتیجه انتخابات حس مسئولیت آحاد شهروندان را برای مشارکت و نظارت بر روند انتخابات زنده نگه داشت و خود کاندیدا‌ها و ستاد‌ها و ناظران با دقت و وسواس زیاد به وظایف خود عمل کنند.

صحنه رقابت را تا ساعت ١٢ امشب ترک نکنیم

حمیده زرآبادی سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مشارکت در مرحله دوم نسبتاً افزایش داشته است؛ ولی رقیب به دنبال بزرگ‌نمایی است تا خیال مرددها را راحت و آنها را خانه‌نشین کند. این خوش‌خیالی به نفع ما نیست. صحنه رقابت را تا ساعت ١٢ امشب ترک نکنیم و به یاد داشته باشیم در رقابت امروز هر یک رأی سرنوشت‌ساز است.

تصاویری از صف‌های چند ده متری شکل گرفته مقابل حسینیه ارشاد را ببینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
4
8
جناب ظریف ملت هم خدا دارند نگران نباش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین